За съжаление този Консултативен съвет за национална сигурност отново показва, че България трудно се адаптира към новите реалности в света. ЕС ясно демонстрира липсата на тактика, да не говорим за стратегия, за овладяване на миграционната криза. И именно в този момент препоръката на ДПС за разширяване на ЕС към Западните Балкани е съвсем нереална. Очевидната липса на финансови ресурси за справяне с хаоса в Европа става все по-видима. Финансовият „локомотив“ на ЕС в лицето на Германия се задъхва. Берлин трябва извънредно да отдели около 16 милиарда евро в рамките на една година за омекотяване, а не за решаване на възникналите остри конфликти между местното население и множеството агресивни пришълци. В Швеция вече се включи армията за овладяване на драстичната ситуация в страната в резултат на нахлулия човешки поток от Азия и Африка . В Унгария, Словения и Хърватия ситуацията е идентична. ЕС бе разширен рязко на изток преди десетина години. България заедно с Румъния попаднаха в него не за това, че двете страни отговаряха на критериите за членство. Тогава бе времето за форсирано разширяване на НАТО и ЕС, с цел реализиране на агресивната геополитическа стратегия на САЩ. Тогава Брюксел бе принуден да изпълнява американската геостратегия. Тогава се градеше ускорено Pax Americana . Американците рационално използваха европейските ресурси за реализиране на своята военна стратегия . Днес е илюзия, че икономическите съюзи се различават от военните . Днес икономическите съюзи се преливат във военни . Типичен пример е натовизирането на ЕС след договора от Маастрихт. За България потокът от мигранти води след себе си три основни заплахи за националната сигурност.

Първо , настаняването на мигранти в България ще срути финансовата и социалната система в нашата страна. При наличието на огромни външни заеми, България няма финансов ресурс да се грижи за новодошлите. По конституция българското правителство трябва да се грижи първо за българските граждани, а после ако има свободни средства да се занимава с хуманитарна и благотворителна дейност, посветена на останалата част на света. Да не забравяме, че България е една от най-бедните страни не само в ЕС .

Второ , българските силови институции през годините бяха системно разрушавани от един кръг лица, които са очевидно чужди агенти за влияние. Това доведе нашата армия и специалните служби до границата на тяхното тотално обезсилване. По-ясно казано, разбити са ключовите елементи на българската държавност. Всъщност добре функциониращите силови структури са единствените, които могат да защитят националния суверенитет и сигурността на българските граждани, в сегашната критична ситуация. Необходимо е спешно да се инвестират финансови ресурси в армията, МВР и специални служби . Необходимо е всички политически назначения на ключови позиции в силовите структури да бъдат заменени с професионалисти . Политическата „шапка“ естествено остава, но само тя. Необходимо е използване на целия останал кадрови потенциал в областта на националната сигурност за възстановяване на МО, МВР и службите . Извън силовите структури на страната има все още много професионалисти, които целево бяха прогонени под най-различни предлози с една единствена цел – да не пречат на обслужването на чужди национални интереси .

Трето , в България около 7-10% от българските граждани са мюсюлмани. Тази част от нашето население е най-застрашена от навлизането на мигрантския поток в страната. Поради липсата на ефикасно действащи силови структури е невъзможно прецизно филтриране на навлизащите нелегално в страната чужденци . Сред тях има много носители на радикалния ислям . Именно те са смъртна заплаха за българските мюсюлмани, които исторически нямат нищо общо със салафитите, уахабитите и „Мюсюлманските братя“ . Българската държава трябва да обърне особено внимание на защитата на нашите млади български мюсюлмани, които са най-уязвими в това отношение за проповедите на радикалните ислямисти. Неглижирането на тази заплаха е смъртна опасност за българската държава! „Ислямска държава” в свои официални документи и карти вече проявява претенции към българската национална територия . Но всъщност една голяма част от управляващия елит в България е сериозна заплаха за националната сигурност. Някои от тези хора нямат интелектуален потенциал да осмислят реалните заплахи за родината ни, а други просто обслужват чужди национални интереси.