С пари от негова фирма, глобена за нелоялна конкуренция, Веселин Марешки е раздавал в училища плакати с ликовете на Ботев и Левски
Освен стотина фирми (в момента прехвърлени на семейството му) и две партии Веселин Марешки си има и фондация. Тя се казва „Марешки“ и е декларирала, че основната й цел е „подпомагане социално слабите, на инвалидите или лицата нуждаещи се от грижи; защита на човешките права“.
Регистрирана е във Варненския окръжен съд на 31 януари 2007 г. на домашния адрес на Марешки, капиталът е разпределен поравно между него и съпругата му Светлана. Имейлът за контакт с фондацията е varnafarma_holding@abv.bg, а телефонният й номер съвпада с този на негова аптека във Варна. През първите години на съществуването си фондация „Марешки“ не отчита никаква дейност. Първото дарение – 1250 лв. от немски фармацевтичен производител, отива за плащане на счетоводни услуги, извършвани от фирма на Светлана Марешка. Чак през 2013 г. постъпват нови две още по-скромни дарения – от фирмите на Марешки „Юнисофт солюшънс“ (400 лв.) и „Сливентрейд“ (200 лв.). И фондацията решава да отпусне 400 лв. за участие на десетгодишно момиче в балетен шампионат в чужбина и 200 лв. за билети за коледен спектакъл на деца в неравностойно положение.
„На основание описаната в доклада дейност на фондация „Марешки“ за 2013 г. считаме, че фондацията е изпълнила своята общественополезна дейност, с което са изпълнени и целите, заложени в нейния учредителен акт“, декларира гордо неправителствената организация. Сред въпросните цели са „защита на правата на човека, подпомагане на социалната интеграция и личностната реализация“, както и „подпомагане всестранното развитие на социалната демокрация в България“. През 2014 г. президентът на фондацията „Марешки“ лично дарява 500 лв., повечето от които отиват за „външните услуги“ на жена му. Същото се повтаря и следващата година, дейността продължава да е нулева.
Миналата година, когато Марешки навлезе решително в „голямата политика“, фондацията му също развива „бурна“ дейност. 1000 лв., дарени от неговата фирма „Добричфарма“, са отпуснати за лечение на деветгодишно дете, болно от левкемия. Светлана Александровна дарява 300 лв., с което покрива счетоводните разходи. А цели 9000 лв. са дадени на друга НПО - „Сдружение Азбукари“, за кампанията „Чиста и свята“ - „проект за разпространение на образите на Васил Левски и Христо Ботев в българските училища“.
Въпросните „образи“ са под формата на плакати, които, навити на руло, стегнато с ластиче, Марешки раздава по класните стаи. Кампанията е отразена с пиар съобщения в няколко медии. „Свободата има форми и измерения. Тя може да бъде физическа, административна, но и духовна. Днес нашите деца са физически свободни, но не бива да допускаме те да бъдат затворници на незнанието. Подкрепяме тази инициатива, защото искаме децата ни да помнят историята си. За да имат бъдеще“, казва на откриването на кампанията Марешки. Той е наречен от „Азбукари“ „бизнесмен, меценат и общественик“, а фондацията му - „реализирала и подпомогнала редица проекти в различни обществени сфери“. От своя страна Марешки обявява, че основателката на сдружението Цвета Кирилова, водила за кратко на сутрешния блок на Нова телевизия, е подходяща бъде неговият кандидат за вицепрезидент (в крайна сметка избра бившия военен кап. Петър Петров).
Кирилова беше обявена преди време в ефир от Милен Цветков за „по-близка“ до Бойко Борисов, което тя нито потвърди, нито отрече. В момента НПО-та провеждат кампания тя да бъде обявена за лице на българското председателство на ЕС.
Парите за плакатите са постъпили във фондация „Марешки“ поравно от „Хигия – транс“ и от „Фармнет“, сочи публикуваният наскоро годишен доклад за дейността на огранизацията за 2016 г. Последната беше глобена наскоро от КЗК с 494 839 лв. за нелоялна конкуренция, а по същите данни главният прокурор поиска и получи за втори път сваляне на имунитета на Марешки, както и на още двама депутати от „Воля“, за изнудване на аптекари.